Blog Cik Emma: 12/1/12 - 1/1/13

29 December 2012

Contest Pencarian Model Sheylla Shoppe



Syarat-Syarat Penyertaan: 


1. Like fanpage http://www.facebook.com/sheyllashoppe 

2. Hantarkan/Attach gambar dan butir-butir peribadi anda seperti berikut: 

Nama penuh : 
FB/Link : Umur : 
No.telefon : 
Alamat : 

Hantar kan kesemua butir-butir peribadi anda ke : 

email : eyma.simple@gmail.com 
Pm FB : http://www.facebook.com/messages/roshima.shella 

3. Setelah kami menerima gambar penyertaan dari anda , kami akan masukkan gambar anda ke dalam Album Contest di fanpage Sheylla Shoppe. Dan link gambar akan di beri kepada anda untuk tujuan undian/vote dari rakan2 anda sendiri. 

4. Penyertaan berakhir pada 10 Januari 2013 dan kami akan memilih 3 orang yang mendapat undian paling banyak untuk menjadi model produk kami serta memenangi hadiah misteri dari kami. Jangan lupa invite rakan2 anda sekali ye... :)

Loves,
Sheylla Shoppe

28 December 2012

Sponsorship Untuk Mini Giveaway Cik Emma

Assalamualaikum wbt..


Dah lama rasanya tak update blog ni. Rindu sangat2 dekat blog ni. So dah ada kesempatan nak update ni cik emma cadang nak buat mini giveaway. Cik emma masih mencari sponsor untuk mini giveaway itu nanti.
Tak cari banyak pon dalam 3-5 sponsor pon cukup lah :)



Sponsorship :


1x - header + 1x edit blog 

2. http://fullofrainlove.blogspot.com/
Review blog selama sebulan

3.   www.puterivampire.blogspot.com
1x Cursors + 1x Header



Buat masa ni baru ada seorang yang baik hati nak sponsor.. so sapa2 yg sudi nak sponsor boleh PM cik emma dekat FB CIK EMMA. Senarai sponsor akan di masukkan ke dalam entry giveaway itu nanti. so kalau yang ada fanpage tu boleh bagi link sekali lah. ok itu jer kot... Have A nice day ye ^__^

06 December 2012

Ketahuilah 10 Perkara Yahudi Rahsiakan Dari Dunia



Tahukah anda sebenarnya ada banyak rahsia dari yahudi yang memang disimpan daripada pengetahuan penduduk dunia yang lain. Hal ini adalah untuk kepentingan mereka dan tidak mahu kebaikan rahsia itu dikongsi dengan orang lain.
Jom kita tengok 10 rahsia Yahudi yang berjaya dibongkarkan :
  1. Israel merupakan salah satu pembekal rokok terbesar dunia, namun rakyatnya tidak digalakkan menghisap rokok yang mereka cipta kerana mereka tahu akan bahana dalam kandungannya.
  2. Israel mempunyai kepakaran dalam mencipta vaksin dan mahir dalam ilmu perubatan, namun ilmu itu hanya untuk orang luar, kerana mereka tahu bahan kimia yang terdapat dalam ubat akan merosakkan untuk satu jangka masa panjang. Penduduk Israel sendiri menggunakan Habbatus Sauda dalam perubatan harian.
  3. Taktik kaum ibu di Israel ketika mengandung ialah si ibu/ isteri akan mendengar si suami membaca, menyanyi atau mereka akan menyelesaikan masalah matematik bersama-sama untuk mendapat bayi yang bijak dan petah kerana pada ketika ini fikiran dan perasaan si isteri adalah bersambungan dengan anak dalam kandungan berbanding anda bercakap padanya di perut.
  4. McDonald di israel telah membuat pengubahsuaian contohnya dari segi minuman. Mereka menggantikan kopi berkafein kepada teh yang mengandungi polyphenols, iaitu unsur kimia yang berfungsi sebagai antioksidan berkekuatan besar untuk membuang sel rosak dan mencegah kanser. Kita disini masih lagi menggunakan KAFEIN BERBAHAYA!
  5. Di Israel, mereka akan memakan buah-buahan dahulu sebelum memakan makanan utama. Ini kerana hakikatnya dengan memakan hidangan kabohidrat (nasi atau roti) dahulu kemudian buah buahan akan menyebabkan kita merasa ngantuk dan lemah dan payah untuk memahami pelajaran disekolah. Sedangkan disini kita dimomokkan dengan memakan buah-buahan sebagai pencuci mulut.
  6. Israel terus melakukan berbagai usaha untuk menghancurkan Masjid Al Aqsha dan Qubah Shakhrah sejak 50 tahun yang lalu dengan menggali bawah tanah masjid tersebut agar runtuh dengan sendirinya?
  7. Majoriti buku sejarah di dunia mengatakan Negara-negara Arab yang menyerang Israel terlebih dahulu pada perang tahun 1967? Padahal faktanya, Israel yang menyerang Negara-negara Arab terlebih dahulu kemudian mereka merebut kota Al Quds dan Tebing Barat? Tetapi mereka mengatakan serangannya itu adalah serangan untuk menjaga diri dan antisipasi?
  8. Di Palestin, penduduk kristian Palestin dan Palestin Muslim bersatu melawan penjajah yahudi.
  9. Pelajar-pelajar di sekolah dilatih dengan taktik ketenteraan dalam bersukan seperti menembak dan mamanah bagi melatih otak memfokus sesuatu perkara dan mempersiapkan diri jika perkhidmatan diperlukan dimasa akan datang.
  10. Hosni Mubarak merupakan tulang belakang Israel dan Amerika selama 30 tahun!
Banyak lagi perkara yang boleh kita kajidaripada kaum mereka. Yang baik boleh diambil, yang buruk dijadikan sempadan. Tapi sebaiknya sebelum kita ikut budaya mereka, rujuklah pada ahli agama ataupun pada mereka yang lebih berilmu.
 
Copyright© All Right Reserved by Cik Emma